Joga Hormonalna

 

Zapraszam Cię na zajęcia stacjonarne i online.

Joga Hormonalna stanowi dynamiczną, choć relaksującą praktykę dla Kobiet. Składa się z sekwencji ćwiczeń, pranajamy (technik oddechowych) i pracy w obszarze mięśni dna miednicy, a jej celem jest pobudzenie i regulowanie funkcjonowania gruczołów wydzielania wewnętrznego. Sesja kończy się joga nidrą – głębokim uzdrawiającym relaksem.

Joga Hormonalna stanowi metodę, która bezpośrednio oddziałuje na gruczoły wydzielania wewnętrznego (jajniki, tarczyca, przysadka mózgowa, trzustka, nadnercza, grasica). Rezultatem regularnej praktyki jest utrzymanie zdrowia w obszarze hormonów, a w przypadku zaburzeń hormonalnych – wsparcie w procesie powrotu do równowagi i zdrowia.  

Dla kogo?

Joga Hormonalna stanowi wspaniałą praktykę dla wszystkich Kobiet chcących zachować zdrowie hormonalne oraz dla tych, które doświadczają zaburzeń hormonalnych lub skutków stresu i chciałyby naturalnie wesprzeć organizm w celu regulowania poziomu hormonów. 

Obszary na które oddziałuje joga hormonalna:

  • układ hormonalny (profilaktyka oraz wsparcie w przypadku zaburzeń hormonalnych)
  • układ nerwowy: regeneracja i wzmacnianie układu nerwowego, poprawa reakcji na stres, oczyszczenie z niesłużących nam stanów umysłu i skutków chronicznego stresu
  • metabolizm: regulacja metabolizmu (poprzez oddziaływanie na tarczycę oraz trzustkę) i pracy jelit
  • odporność: Joga hormonalna wzmacnia odporność, podnosi witalność, reguluje przepływ energii przez ciało i umysł

Joga hormonalna oddziałuje na jajniki, tarczycę, przesadkę mózgową, nadnercza, trzustkę, grasicę regulując funkcjonowanie gruczołów i przywracając optymalny balans wydzielanych przez nie hormonów.  Stanowi polecaną praktykę w celu zachowania zdrowia hormonalnego oraz w przypadku:

  • zaburzeń miesiączkowania
  • bezpłodności
  • problemów z mięśniakami, cystami
  • w przypadku zaburzeń metabolicznych
  • wolnego metabolizmu
  • zaparć
  • spadku libido
  • pogorszenia się stanu skóry, włosów, paznokci
  • przedwczesnej menopauzy
  • problemów z tarczycą
  • obniżonej odporności
  • wsparcia w okresie około menopauzalnym
  • osteopenii
  • stresu, chronicznego zmęczenia, spadku energii życiowej
  • poczucia odłączenia się od siebie

W celu profilaktyki i utrzymania optymalnego zdrowia kobiecego zaleca się praktykowanie min. 20 minut Jogi hormonalnej 3-4 razy w tygodniu.  W przypadku doświadczanych zaburzeń hormonalnych – min. 20 minut  5 – 6 razy w tygodniu.  

Zdrowie w sanskrycie (języku jogi i ajurwedy) to swaastha – co dosłownie znaczy bycie ugruntowanym / osadzonym w sobie. Joga hormonalna nie tylko oddziałuje na poprawę zdrowia kobiecego, układu nerwowego czy metabolizmu, ale także pomaga wzmocnić tę najważniejszą spośród naszych relacji – więź z samą sobą, co według jogi stanowi podstawę utrzymania i odzyskiwania zdrowia. 

Podczas indywidualnej sesji Jogi Hormonalnej stworzę sekwencję dobraną dla Ciebie i Twoich potrzeb, którą będziesz mogła praktykować samodzielnie w domu. 

Indywidualna sesja obejmuje

  • zapoznanie się z Twoimi potrzebami i dobór indywidualnej sekwencji dla Ciebie 
  • naukę sekwencji,  ćwiczeń oddechowych, pracy z mięśniami dna miednicy, wizualizacji
  • po spotkaniu będziesz w stanie samodzielnie wykonywać dobraną dla Ciebie sekwencję w domu tak, aby poczuć efekt jogi hormonalnej na sobie! 
  • nagranie z kończącą sesję joga nidrą (głęboką relaksacją)

Na indywidualnej sesji spotykamy się w studio na Żoliborzu (okolice Arkadii), u Ciebie w domu lub online. Jak wolisz!

Koszt: sesja 1.5h w studio: 250 zł /  online: 220 zł

W cenie: indywidualnie dobrana sekwencja, skrypt z opisem ćwiczeń, nagranie Joga Nidry (relaksacji).

(Dostępne są także pakiety zajęć, cena do uzgodnienia indywidualnie).

Zapraszam też na regularne zajęcia online we wtorki o 19:00.

  • Przy zapisie na konsultację ajurwedyjską i sesję jogi hormonalnej – otrzymasz zniżkę 20% na jogę hormonalną:) PROMO aktualne do 25 czerwca 2024.

 

Zapraszam:)