Joga Hormonalna

Joga Hormonalna stanowi metodę, która bezpośrednio oddziałuje na gruczoły wydzielania wewnętrznego (jajniki, tarczyca, przysadka mózgowa, trzustka, nadnercza, grasica). Rezultatem regularnej praktyki jest utrzymanie zdrowia w obszarze hormonów, a w przypadku zaburzeń hormonalnych – wsparcie w procesie powrotu do równowagi i zdrowia.  

Joga Hormonalna stanowi dynamiczną praktykę w ramach której wykonujemy sekwencje ćwiczeń, pranajamę (techniki oddechowe), pracę w obszarze mięśni dna miednicy. Kluczowa jest nasza uważność ugruntowana w ciele oraz świadomość i intencja wspomagające regenerację. Sesja kończy się joga nidrą – głębokim uzdrawiającym relaksem. 

Dla kogo?

Joga Hormonalna stanowi wspaniałą praktykę dla wszystkich Kobiet chcących zachować zdrowie hormonalne oraz dla tych, które doświadczają zaburzeń hormonalnych lub skutków stresu i chciałyby naturalnie wesprzeć organizm w celu regulowania poziomu hormonów. 

Obszary na które oddziałuje joga hormonalna:

  • układ hormonalny (profilaktyka oraz wsparcie w przypadku zaburzeń hormonalnych)
  • układ nerwowy: regeneracja i wzmacnianie układu nerwowego, poprawa reakcji na stres, oczyszczenie z niesłużących nam stanów umysłu i skutków chronicznego stresu
  • metabolizm: regulacja metabolizmu (poprzez oddziaływanie na tarczycę oraz trzustkę) i pracy jelit
  • odporność: Joga hormonalna wzmacnia odporność, podnosi witalność, reguluje przepływ energii przez ciało i umysł

Joga hormonalna oddziałuje na jajniki, tarczycę, przesadkę mózgową, nadnercza, trzustkę, grasicę regulując funkcjonowanie gruczołów i przywracając optymalny balans wydzielanych przez nie hormonów.  Stanowi polecaną praktykę w celu zachowania zdrowia hormonalnego oraz w przypadku:

  • zaburzeń miesiączkowania
  • bezpłodności
  • problemów z mięśniakami, cystami
  • w przypadku zaburzeń metabolicznych
  • wolnego metabolizmu
  • zaparć
  • spadku libido
  • pogorszenia się stanu skóry, włosów, paznokci
  • przedwczesnej menopauzy
  • problemów z tarczycą
  • obniżonej odporności
  • wsparcia w okresie okołomenopauzalnym
  • osteopenii
  • stresu, chronicznego zmęczenia, spadku energii życiowej
  • poczucia odłączenia się od siebie

W celu profilaktyki i utrzymania optymalnego zdrowia kobiecego zaleca się praktykowanie min. 20 minut Jogi hormonalnej 3-4 razy w tygodniu.  W przypadku doświadczanych zaburzeń hormonalnych – min. 20 minut  5 – 6 razy w tygodniu.  

Zdrowie w sanskrycie (języku jogi i ajurwedy) to swaastha – co dosłownie znaczy bycie ugruntowanym / osadzonym w sobie. Joga hormonalna nie tylko oddziałuje na poprawę zdrowia kobiecego, układu nerwowego czy metabolizmu, ale także pomaga wzmocnić tę najważniejszą spośród naszych relacji – więź z samą sobą, co według jogi stanowi podstawę utrzymania i odzyskiwania zdrowia. 

Podczas indywidualnej sesji Jogi Hormonalnej stworzę sekwencję dobraną dla Ciebie i Twoich potrzeb, którą będziesz mogła praktykować samodzielnie w domu. 

Indywidualna sesja obejmuje

  • zapoznanie się z Twoimi potrzebami i dobór indywidualnej sekwencji dla Ciebie 
  • naukę sekwencji,  ćwiczeń oddechowych, pracy z mięśniami dna miednicy, wizualizacji
  • po spotkaniu będziesz w stanie samodzielnie wykonywać dobraną dla Ciebie sekwencję w domu tak, aby poczuć efekt jogi hormonalnej na sobie! 
  • video z wprowadzeniem do Jogi hormonalnej 

Spotykamy się w studio w centrum Warszawy / u Ciebie w domu lub online. Jak wolisz:)

Koszt: 200 zł / 1.5h 

 

Zapraszam:)